Wcześniej źródło obaw managerów HR, obecnie jak wydawać by się mogło, temat zapomniany – Social Media.

Jak sugeruje Global Strategist Yvette Cameron nie wynika to z braku zainteresowania tematyką, ale powszechności w wykorzystywaniu narzędzia w procesach rekrutacyjnych i rozwojowych. „To co najbardziej mnie fascynuje, to obraz organizacji otwierających się na wykorzystywanie mediów społecznościowych w promowaniu aktywności pozazawodowych.” Zaangażowanie pracowników poprzez portale społecznościowe we wspólne aktywności poza biurem skutkuje polepszeniem atmosfery w firmie, ale co najważniejsze, nie zaburza równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Pozornie stojące w opozycji środowiska okazują się wzajemnie uzupełniać.

Co Social Media ma jeszcze do zaoferowania branży HR?

Gotowe do wykorzystania pozostają doświadczenia i narzędzia stosowane przez Specjalistów Marketingu. Analiza aktywności na portalach społecznościowych, relacji pomiędzy użytkownikami pozwala wysuwać wnioski o obecnym nastroju i emocjach pracownika, bez konieczności pytania go o nie wprost. Cameron zapewnia, że to dopiero początek zbliżającej się transformacji branży Human Resources.

Zapraszamy do obejrzenia pełnej wersji wywiadu z Yvette Cameron: