Co jest największym problemem przy wdrożeniach systemów HR? Manualny charakter procesów związanych z wyborem, zakupem i wdrażaniem.

Mamy grupę ludzi, którzy siedzą przy biurkach, mamy ludzi, którzy przychodzą i odchodzą, dyskutują o procesach, jest grupa konsultantów, którym płaci się za każdą godzinę, więc może dla nich manualny charakter tego przedsięwzięcia nie jest taki zły – przekonuje Naomi Bloom, partner zarządzający w Bloom and Wallace. I dodaje, że wszyscy oni muszą dzielić się wiedzą i uzgadniać pewne rzeczy, każdy z nich ma własny punkt widzenia, przez co proces podejmowania decyzji zajmuje tak dużo czasu.

Naomi Bloom, guru technologii HR, przekonuje również, że modernizowanie procesów HR przed wdrożeniem oprogramowania to nie najlepszy pomysł, bo dopiero wdrożenie rozwiązania wyposażone w mechanizmy predykcyjne pozwala poznać wszystkie dostępne możliwości – taka wiedza to warunek sensownej modernizacji i optymalizacji.

Jej zdaniem, dostawcy technologii powinni zaoferować klientom rozwiązania, które umożliwiają jednocześnie automatyzowanie samego procesu wdrożenia. Przykładowo, wdrażająca firma podaje, w ilu krajach na świecie działa, a system automatycznie pobiera regulacje prawne dotyczące zatrudnienia dla każdego oddziału zagranicznego i dokonuje ‘autoparametryzacji’.

To trudne zadanie – przyznaje Naomi Bloom – ale wiele firm intensywnie nad tym pracuje. Na razie jednak nikt nie opracował kompletnego rozwiązania. Firma, która to zrobi, zyska na wiele lat przewagę konkurencyjną.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej co ma do powiedzenia Naomi Bloom na ten temat, zapraszamy do obejrzenia całej rozmowy, która przeprowadzona została w ramach cyklu wywiadów Firing Line with Bill Kutik. W ich trakcie Bill Kutik, prekursor słynnej konferencji HR Technology® oraz gospodarz programu The Bill Kutik Radio Show®, rozmawia z konsultantami, analitykami, praktykami i przedstawicielami dostawców o najważniejszych tematach w obszarze technologii HR.