Grywalizacja to zastosowanie strategii i mechaniki gier w odmiennym kontekście, dążącym do zwiększenia wkładu własnego użytkowników oraz ich zaangażowania w rozwiązywanie problemów. Korzysta z podejścia bazującego na empatii (podobnie jak Design thinking), dla prezentacji, zmiany i obsługi systemu, który pozwala użytkownikom na pełne gamifikacyjne doświadczenie, wspierające tworzenie wartości dla graczy i innych udziałowców.

Wykorzystywana mechanika zawiera wirtualną walutę, tablicę wyników, odznaki i zwiększanie poziomów. Niektóre z przykładów wykorzystania narzędzia to SAP Community Network, Stack Overflow, Yahoo!, Answers, LinkedIn czy Amazon.com.

Grywalizacja zyskała w wirtualnym świecie wiele uwagi, jako metoda zwiększania zaangażowania klienta oraz budowania jego lojalności. Podczas gdy wielu z nas wciąż jest nieprzekonanych, że tego rodzaju narzędzie może mieć realny wpływ na rynek biznesu, firmy, które wprowadziły gamifikację odkryły w niej wartościowy potencjał. Tego rodzaju programy mają ogromną moc wzbudzania motywacji i wpływania na zachowania konsumenta.

 

Co grywalizacja może wnieść do branży Human Resources? Jak wykorzystać metody gamifikacji w rekrutacji, edukacji czy zarządzaniu umiejętnościami pracowników? Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami na te pytania w artykule „Gamification: What can it bring to HR?”

 

Źródło: http://scn.sap.com/community/erp/hcm/blog/2015/04/21/gamification-in-hr